zaterdag 16 juni 2012

Beauty | Pastel water mable.

De mooiste manier van nagels lakken vind ik zeker weten water mable. Dit is een methode waar je nagellak in water druppelt en er dan met een satéprikker figuren in maakt. Het lukt niet altijd, maar ik doe het maar al te graag. Om een beetje bij met de trends mee te gaan, heb ik voor vandaag een water mable gedaan met pastel kleuren. Klik verder om te zien hoe dat is geworden. x 
Ik heb een gele, paarse en mint kleur gebruikt; de welbekende Bye, Bye Birdy! van Catrice, 257 Lavender Cupcake van NYC en 05 Speed Of Light Blue uit de You Rock limited edition van Essence. 

Ik heb eerst een basis laagje van de mint kleur gebruikt, omdat die het minst goed dekt. Toen ben ik begonnen te druppelen. Het is belangrijk dat je water op kamertemperatuur is. Een handige tip hiervoor is om eerst je water in te schenken en dan te kiezen welke kleur nagellak je wilt. Het maakt niet uit waar je het water in doet. Ik heb nu een bakje gebruikt waar snoepjes in hebben gezeten (wel eerst goed schoongemaakt), maar je kan ook wegwerp bekertjes of een gewone beker gebruiken. Als je een gewone beker gebruikt moet je wel bedenken dat er resten kunnen achterblijven, die er niet makkelijk uit gaan. 


Om de techniek nog eens uit te leggen: je hebt dus een bekertje water. Daar drup je telkens nagellak in (zorg dat er wat extra nagellak aan je kwastje zit en wacht tot hij drupt). Het maakt niet uit hoeveel kleuren je gebruikt. Als je alle kleuren hebt die je wilt, kan je met een satéprikker een figuur maken, door zachtjes met de punt door de nagellak te gaan. Als je tevreden bent over het figuur, dip dan je vinger (of twee) in. Dit kan je het beste doen door eerst de punt er in te doen en dan voorzichtig je nagel naar voren te wippen, zodat je hele nagel er in zit. Haal met de satéprikker de overige nagellak uit de beker. Dit gaat het makkelijkst door de satéprikker rondjes te laten draaien. Als (bijna) alle overige nagellak er uit is, kan je je vinger er voorzichtig uit halen. Even wachten voor de topcoat en je bent klaar! 


Een tip is om met plakband om je nagel heen te gaan, zodat je een soort beschermlaagje hebt en niet al het nagellak op je vinger komt. Je kan dan het beste een lang stuk nemen en die van de linkerkant van je vinger onder je nagel langs naar de rechterkant te laten lopen en dan nog boven je nagelriem een kleintje. 


Ik heb elke kleur twee keer gebruikt (geel, paars, blauw, geel, paars, blauw). Maar je kan ook alle kleuren één keer gebruiken of juist vaker. Ik heb telkens met één drup gewerkt, maar je kan bijvoorbeeld ook twee druppen doen om het oppervlak groter te maken. 



Gaan jullie dit ook eens proberen? Of heb je het al eens gedaan?

1 opmerking:

  1. Wow, jou nagels zien er echt extreem lang uit! Het ziet er leuk uit, maar bij mij mislukt het altijd, dus doe ik het niet meer :)
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!