donderdag 21 juni 2012

Beauty | Budget Konad.

Laatst liep ik met mijn moeder in de stad. We waren op zoek naar Sushi-spullen, maar bij de Toko in het afgelegen steegje hadden ze niks. Op de terugweg kwamen we ineens lang een chinees voordeel winkeltje. Dus, waarom ook niet, we gingen even kijken. Wat een geweldige winkel! We vonden er Sushi spullen (totaal niet verwacht, allemaal chinees eten!) en er stonden ook meters lange rijen 'made in China' make-upjes. Ik was verkocht. Meters lange kasten nagellak, alle kleuren, van donkerblauw tot neongroen. Van onbekende budget merken tot (natuurlijk neppe) OPI's en zo ook Konad. De stempels. Ik wou er al vaak wat van kopen, maar altijd zo duur. Dus dit setje kon ik voor €1,50 niet laten liggen.. Is het een goede dupe of gewoon rotzooi? x



Voor de mensen die Konad niet kennen; kennen jullie nog die 'stift-stempels' van vroeger? Je haalde de dop er af en had een figuurtje waarmee je kon stempelen. Zoiets is Konad voor je nagels. Wel anders natuurlijk.. Als je een setje koopt krijg je meestal een template (figuur plaatje), schraper en een stempel.
Je doet nagellak op het figuurtje op de stempel, gaat er met het schrapertje overheen om het overtollige (noem je dat zo?) weg te halen, drukt de stempel er op en stempelt er mee op je nagel. Klaar!


Het merk waar ik het setje van heb heet Dachuan Nail Systems. Volgens mij een chinees merk, want als ik het opzoek op Google kom ik op allemaal Chinese sites.. Ik heb het dus gekocht bij een voordeel winkel, genaamd 1001voordeelshop (klik hier voor hun website). (Naast de Trekpleister!)

Het is moeilijk om een foto te maken van een spiegelend voorwerp, want hij stelde telkens mijn plafon scherp.. 


En dan nu.. Het antwoord op de vraag: Is het een dupe? Nou, ik denk het niet. Ten eerste moet ik zeggen; nergens staat aangegeven dat er nog een plastic velletje op zit, dus ik maar 'WAAROM LUKT HET NIET!' en toen ging ik op Youtube kijken en zei iemand 'vergeet niet om het plastic velletje er af te halen!' Zou die hier dan ook op zitten? Ja dus.. *Schaam schaam..* 
Ik heb verschillende nagellak geprobeerd; Catrice, Essence, OPI, Miss Porty en DA. Maar ik moet zeggen; het is een goedkoop alternatief, maar het haalt het niet bij de echte Konad. Ook al heb ik die nog nooit geprobeerd, ik denk toch dat die beter zijn. 


Dit is het eindresultaat. Ja ja, nadat ik het plasticje heb weggehaald.. Daardoor haalde het schrapertje alle nagellak gelijk weer van de template af en als je het geluk had dat er nog wat in zat, pakte de stempel het niet. De gele kleur is Essence 95 wanna be your sunshine (Colour&Go), de roze kleur (ook op ringvinger) is Catrice 360 Raspberry Fields Forever en de lila kleur op mijn middelvinger is een uit de Pirates of the Carabean collectie van OPI. 
De 'bloemen' op mijn wijsvinger hebben maar half gepakt en op mijn wijsvinger hebben ze zo licht gepakt dat je ze bijna niet ziet. Ook heb ik een nagellak geprobeerd die normaal altijd in 1x compleet dekt, maar daar was helemaal niks van te zien op mijn nagel. 
Tevreden; laten we het zo zeggen: als ik een cijfer moet geven is het een 5, een onvoldoende, maar geen dikke onvoldoende. 

Hebben jullie wel eens echte Konad gebruikt?

2 opmerkingen:

  1. bij mij lukt het wel ik heb het van konad
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je moet de stempel eerst vijlen... dan kan het wel

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!