donderdag 1 maart 2012

30 Days of Inspiration; Five things you want to see change.

Alweer tijd voor dag 9 van de 30 days of inspiration challenge. Vandaag vijf dingen die ik wil zien veranderen. Dag 8 vond ik wat moeilijker, maar vandaag zal het me wel lukken, want ik kan wel wat dingen opnoemen die ik zou willen zien veranderen. Klik verder om mijn top 5 te zien, van dingen die ik zou willen zien veranderen. x


Ik zou nu allemaal dingen op kunnen noemen aan bijvoorbeeld de ozonlaag die ik zou willen zien veranderen, maar dat vind ik niet het belangrijkste. Ten eerste wil ik dat er iets niet veranderd. Veel mensen veranderen gewoon door hun leeftijd, ze groeien op, krijgen andere vrienden en dan kan jij ineens je beste vriend of vriendin verliezen. Daarom als eerste: dat mensen niet veranderen met het gevolg dat ze hun oude vrienden verliezen.


Je loopt op straat en hoort allemaal mensen ruzie maken. Ze schelden met van alles, ziektes, god, lichaamsdelen. Ik ken mensen waarvan familie, soms zelfs een van hun ouders, is overleden aan kanker. Als mensen daar dan mee schelden, ook al is het niet eens tegen jou, maar hoor je gewoon dat iemand een ander er mee uitscheld, kan dat jou ook pijn doen. Daarom mijn tweede wens: dat mensen niet meer met ziektes schelden. Als de politie nu al boetes uitdeelt voor 'onnodig toeteren' vind ik dat ze hier ook wel boeten voor uit mogen delen. 

Ook zou ik willen dat de wereld wat veiliger zou worden. Vaak maak je je zorgen om bijvoorbeeld je vrienden of familie, omdat sommige mensen echt vreselijk hard of dronken auto rijden, of meer van die dingen. En nu 'de wereld op 21 december vergaat', heb je dat er ook nog bij. Ik denk niet dat veel mensen daar in geloven, maar toch. Het zet mij soms wel aan het twijfelen.. Dus mijn derde wens: dat mensen zich minder zorgen hoeven te maken.



Dat waren even drie dingen die met bijna de hele wereld, maar natuurlijk zijn er ook nog andere dingen die vooral voor mijzelf goed zijn. Niemand heeft gezegd dat het over de hele wereld moest gaan.. Maar ik denk dat wel meer mensen dit probleem hebben: dat je vrienden elkaar niet mogen. Bijvoorbeeld je beste vriendin en je vriend mogen elkaar niet, ja wat dan? Mijn beste vriendinnen mogen mijn vriend allemaal, dus dat is bij mij niet het probleem, bij mij zijn het echt vrienden die elkaar niet mogen. En dan word het vechten. Daarom mijn vierde wens: dat je vrienden elkaar mogen of het anders gewoon niet laten merken. 

En dan is het alweer tijd voor mijn vijfde wens, die eigenlijk ook weer met het milieu heeft te maken. Mensen gooien soms al hun afval gewoon in de natuur. Ik doe het zelf ook wel eens, dat moet ik toegeven. Maar ik vind het gewoon geweldig om door een open veld te rennen of door alle waterplassen als het regent. Dan wil ik niet gehinderd worden door afval. En daarom is mijn vijfde wens: dat de mensen wat meer om het milieu denken.

Have fun!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!