zaterdag 11 februari 2012

DIY: Toetje.

Gisteravond was het weer mijn dag om eten te koken. Ik moest dus ook zelf een toetje maken en wist even niet wat. Ik heb er een DIY toetje van gemaakt. Kan dat? Ja, waarom niet? Vandaag laat ik jullie zien hoe je zo´n DIY toetje kunt maken en wat voor variaties er allemaal op zijn. x

Eigenlijk is het heel simpel. Je maakt een mooi dienblad met allemaal (verschillende) schaaltjes, waar je allemaal verschillende dingen in doet. Fruit, zoete dingen, cornflakes, enzovoort. Je zet het dienblad op tafel en iedereen kan zelf kiezen wat ze in hun toetje doen. Ik heb de dingen wat geïnspireerd op de wel bekende Ben & Jerry ijsjes, waar volgens mij iedereen wel een geheime liefde voor heeft. 

Cookie Dough:
- Vanille ijs,
- Chocolade cornflakes (in fijne stukjes),
- Verkruimelde koekjes (van die ´amerikaanse´ met stukjes met chocolade),
- Bolletjes koekdeeg.

Chocolate Fudge Brownie:
- Chocolade ijs,
- Blokjes chocolade,
- Fudge (in kleine stukjes)

Chunky Monkey:
- Vanille ijs,
- Banaan (plakjes),
- Walnoten,
- Chocolade.

Strawberry Cheesecake:
- Cake,
- Aardbeienjam,
- Aardbei,
- Havermout koekjes.

Cherry Garcia:
- Vanille roomijs,
- (Warme) kersen,
- Kersensap,
- Chocolade.

New York Super Fudge Crunch:
- Chocolade ijs,
- Witte en pure chocolade,
- Pecannoten,
- Walnoten,
- Amandelen.


Baked Alaska:
- Vanille ijs,
- Witte chocolade,
- Marshmallow. 

Phish Food:
- Chocolade ijs,
- Karamel,
- Marshmallow,
- Chocolade.

Have fun!

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!