dinsdag 7 februari 2012

30 Days of Inspiration; Guilty Pleasure.

De eerste dag van mijn 30 Days of Inspiration challenge. De eerste dag begint gelijk met 'Guilty Pleasure'. Wel eens van gehoord, maar ik moest het toch nog even opzoeken.. Kijk maar verder naar de betekenis van Guilty Pleasure en wat mijn guilty pleasures zijn. x



Betekenis van 'Guilty Pleasure' (Bron: Wikipedia)
Een guilty pleasure is iets wat je geniet en vindt ondanks de aangename gevoel van schuldom te genieten van het. De "schuld" die betrokken is soms gewoon angst voor de ander het ontdekken van de lowbrow of anderszins gênante smaken. Mode, video games, muziek, Films, en junk food kan zijn voorbeelden van guilty pleasures.

Oftewel: dingen waar je je voor schaamt, maar stiekem helemaal geweldig vind. Ja. Die heeft iedereen. Ik ook. 

Guilty Pleasure 1:
Ik ben dan misschien 15 jaar en ik word over minder dan 4 maanden 16, maar toch kan ik nog alle liedjes van K3 (de oude dan) meezingen. Soms krijg ik ineens de neiging om op YouTube K3 in te typen en in volle borst alle liedjes mee te zingen. En daar zit ik dan, met een mega smile op mijn gezicht. 


Guilty Pleasure 2:
Mijn slaapkamer ziet er elke dag uit alsof er een bom is ontploft. Ik heb er geen problemen mee. Ik ben eigenlijk nooit iets kwijt. Ik weet niet of dit te vergelijken is met mijn vorige guilty pleasure, maar ik schaam me hier een beetje voor, omdat iedereen er zo om zeurt, maar toch ben ik er trots op dat ik het elke dag zo uit de hand kan laten lopen. Er is precies één pad van een halve meter breed, waar niks ligt, waardoor je naar mijn bed kunt lopen. Wat kan ik er aan doen dat mensen nooit in dat pad lopen?

Guilty Pleasure 3:
Ik ben verslaafd aan chocolade, noga, karamel en alles wat zoet is. Het is niet aan me te zien, want een buikje heb ik niet. 'Hoe kan jij dat eten en niet aankomen?' 'Het verteerd heel snel omdat ik veel beweeg!'. Jaja, met je vingers op het toetsenbord van je laptop meppen, bijna de hele dag door. Ik ben slecht. Ik kom gewoon bijna niks aan, hoeveel snoep ik ook eet. 


Guilty Pleasure 4: 
Ik heb echt een haat aan (kleine) kinderen. Ze luisteren nooit naar me. Waarom dit een guilty pleasure is? Nou, omdat ik toch werk met kinderen en soms op een brugklas met passen. En dan ben ik zo trots als ik na mijn vakantiebaantje mijn geld binnen krijg en het weer lekker allemaal kan uitgeven. Toch mooi te danken aan die kinderen. Ik heb daardoor een haat liefde verhouding met kinderen, zij zijn irritant en ik krijg er geld voor. WIN WIN SITUATIE!

Guilty Pleasure 5:
Als ik bij de Mac Donalds kom met mijn vriendinnen, neem ik altijd een Euroknaller hamburger met een grote milkshake vanille. Maar als ik met mijn moeder erheen ga neem ik een HAPPY MEAL. Ik kan me dan weer even helemaal kind voelen en helemaal happy zijn met mijn happy meal speeltje. En dan ervoor zorgen dat ik geen bekenden tegen kom als ik mijn speeltje aanbid. 

Have fun!

1 opmerking:

  1. haha ik ken ook nog het dansje van k3's ojalalee (:
    liefs.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!