vrijdag 6 januari 2012

Ook nog iets anders nieuws..

Gister konden jullie al lezen dat ik oorbellen heb laten schieten, maar ik heb nog iets nieuws.. Een tijdje geleden ben ik al naar de kapper geweest, ik was niet echt tevreden. Iedereen op school vond het wel super leuk, iemand zei tegen me; 'morgen is het gewend, dan vind jij het ook leuk!'. En dat klopte. Alhoewel.. Ik wou het daar ook verven, alleen dat kon niet ('Veeeel te laat! En die kleur hebben we toch niet.'), maar toen ik thuis kwam, lag er een leuk pakketje op me te wachten.. 



Dit pakje was bij de buren bezorgd toen wij weg waren. Precision Foam Colour in kleur 5c: Medium Copper Brown. Ingepakt in een ander zwart bakje, zonder papiertje of zoiets. Ik kon me nog vaag herinneren dat er een paar weken terug in de nieuwsbrief van John Frieda (die je krijgt als je lid bent van de Elite Club) had gestaan in welke kleur jij je haar nog wou verven. Ik had deze kleur ingevuld en nu kreeg ik het pakketje in de kleur 5C: Medium Copper Brown. 

De producten in het pakje: 1: De ontwikkelvloeistof. 2: Kleuring 5C. 3: Conditioner. Een pompje en handschoenen. Dit is trouwens niet de gewone verf zoals je misschien al had gezien, maar het is uit de foam kleuring collectie. 

Ook zat er een mega gebruiksaanwijzing bij. Duidelijk..

Ontwikkelingsvloeistof met de kleur. Je mocht niet schudden, maar je moest 5 keer kantelen. 

Als je in het midden van de fles kneep kwam er wit schuim uit (later werd het bruiner schuim).

Zo zag de fles er uit toen hij leeg was. Bruin! Ik moet wel zeggen dat het echt heel lang duurde voordat hij leeg was.. Er stond dat je tenminste tot het streepje moest gebruiken als je kort haar had ( het streepje staat op de achterkant op ongeveer de hoogte van waar de letters onderaan beginnen) en als je lang haar had alles. Al mijn haar was al ingesmeerd toen de fles net op de helft leeg was.. Dus toen hebben we er nog maar wat bij gedaan.. 

Toen al het verf er in zat. Bovenop was het roder, maar daar moet je ook altijd eerst beginnen.. Geen idee waarom het daar nu rode was. De rest zag er donkerbruin uit. 
 
Even lol met de handschoenen.. Normaal zitten er van die doorzichtige veel te grote handschoenen bij, die met het uitspoelen vol lopen met water. Maar bij deze verf zaten strakke zwarte handschoenen. Hierdoor kon je veel makkelijk de verf verspreiden zonder dat telkens die handschoenen uit vallen.

Een foto van de volgende dag. De eerste foto is misschien wat wazig, maar daar zie je wel de echte kleur die het vooral bovenop heeft. Op de andere foto lijkt het heel donkerblond, maar dat is het niet. Het is nu telkens wat roder aan het worden. Alleen onderin heeft het niet helemaal goed gepakt, want daar heb ik nog blonde plukjes (terwijl er echt wel verf zat!) en bij mijn pony is ook nog één blond plukje. Maar het geeft wel een mooi highlight effect.

Over het algemeen ben ik tevreden over, het is alleen jammer dat het niet helemaal egaal is terwijl op het doosje staat dat hij dat juist wel word door het schuim. Ik zou hem denk ik wel vaker gebruiken. De adviesprijs van de Precision Foam Colour is €16,49.

 Have fun!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!