maandag 9 januari 2012

DIY: Lipscrub.

Het is weer winter en waarschijnlijk hangen daardoor bij de meeste van jullie de velletjes alweer aan jullie lippen. Maar waarom zou je een dure lipscrub kopen als je er ook gewoon zelf een kan maken? Ik heb weer wat op Youtube rond gezocht en heb voor jullie een DIY lipscrub, met (goedkope) dingen die iedereen wel in huis heeft. x



Wat heb je nodig?
- Een leeg potje.
- Lippenbalsem.
- Olijfolie.
- Suiker.
- Vorkje of lepeltje.
- Een potje om in te roeren.


Hak eerst met het vorkje of lepeltje een stukje van de lippenbalsem af. Ik heb Lip Balm van Sence gebruikt in de geur/smaak Aloe Vera. Deze zijn te koop bij de Euroland en Wibra. Dan heb je twee voor een euro. Doe daar een beetje olijfolie bij. Ik heb een dun bodempje gedaan.


Voeg hier nog wat suiker bij. Hoe meer suiker je gebruikt, hoe ruwer de scrub word. Als je hem zo ruw genoeg vind, kan je hem in het lege potje scheppen. Ik heb hem in een potje gedaan waar een sample van een haarmasker in zat, maar het is denk ik handiger om een platter potje te pakken, zodat je het beter kan pakken. Als je de scrub te ruw vind dan kan je er nog wat olijfolie bij doen.



Zo is mijn scrub geworden. Als ik hem heb gebruikt, blijft er een vettig laagje op mijn lippen over door de lippenbalsem. Aan de ene kant wel fijn, want dan hoef je dat zelf niet meer te doen, maar bij mij toch een beetje een afknapper..

Have fun!

3 opmerkingen:

  1. Leuke post! Je scrub is erg geod gworden volgens mij. x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk en erg handig om te maken ! ik scrub me mond altijd me een zachte tandenborstel :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!