zaterdag 24 december 2011

Tag: Love blogging.

Leuk als je zo'n telefoon hebt met een 5 megapixel camera, word/powerpoint/excel en dan ook nog eens een draadje om alles in 5 seconden op de computer kunt zetten. Ik had op mijn telefoon al blogs vooruit geschreven, ideeën voor elke dag en natuurlijk review foto's. Maar gister zou ik mijn telefoon opladen, maar dat deed hij niet meer. Mijn lieve, geweldige telefoon heeft het gister na 1,5 jaar (bij mij, daarvoor ook al een jaartje bij mijn nicht) opgegeven. Er kunnen dus even geen goede zelfgemaakte review foto's online komen, want ik heb gewoon even geen camera meer.. Achja, en wat maak je dan? Ik kwam deze tag al een tijdje geleden tegen op een paar blogs en heb hem voor vandaag ook maar gemaakt. x



Waarom ben jij een beautyblog begonnen? 
Ik heb al eens heel uitgebreid verteld waarom ik een blog ben begonnen (klik!). Even een samenvatting: ik ben begonnen door Trienke die ook een blog begon, het leek me gewoon heel vet en ik hou van beauty en makeup. Ik doe het nu ook als een soort van doorzettingsvermogen, omdat veel mensen het niet aan kunnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook echt boos kan worden als mensen zeggen; 'Pff, geld verdienen met bloggen! Nou dat doe ik dan ook wel even..', want het kost echt heel veel tijd!

Hoe kom je aan de naam van je blog?
Dat heb ik ook uitgelegd in de blog waarom ik ben begonnen. Ik had al een youtube account die xminimuis heette en daarom heb ik die naam ook voor mijn blog gekozen omdat ik het ook een leuke naam vond. 

Hoeveel bezoekers heb je ongeveer?
Ik heb elke dag sowieso meer dan 30 verschillende bezoekers. Soms zijn het er ook ineens meer dan 75 op een dag, maar het verschilt echt heel erg.

Wie werken er allemaal mee aan je blog?
Ik blog vooral zelf, maar Trienke doet soms ook mee met een duo review, mijn zus test ook wel eens dingen met me, zodat we beide onze mening kunnen geven. Trienke zou ook al een paar keer zelf een blog gaan schrijven, maar het kost toch meer tijd dan je denkt..

Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt door je blog?
Dat ik er echt mensen door heb ontmoet waar ik ook contact mee heb via Twitter. Ik vind het ook altijd heel leuk als ik echt leuke reacties heb op mijn blog. 

Hoeveel comments krijg je gemiddeld per artikel?
Normaal 0 tot 1, maar op mijn nieuwe lay-out artikel had ik er ineens veel meer. Daarop waren wel veel anonieme reacties, dat vind ik toch wel jammer, omdat ik dan niet de mensen kan bedanken omdat ik niet weet wie het zijn..

Werk je samen met bedrijven?
Nee, nog niet.. Ik koop de meeste dingen zelf en win de laatste tijd ook veel dingen met de Essence advent kalender. 

Met wat voor een camera maak je de foto’s voor je artikelen?
Ik maakte dus foto's met mijn Samsung Omnia 2 Pro (Qwerty). Daar zat een 5 megapixel camera op. En op mijn 'echte' camera zat 5.1 megapixel, maar die is een keer van de trap gevallen (oeps..) en toen werden de foto's veel slechter.. Ik moet even zien waar ik nu foto's mee ga maken. Als telefoon heb ik nu (tijdelijk) een LG Shine (mijn oude telefoon) en die heeft maar 2 megapixel.. Dus dat word hem niet..

Waar haal jij je inspiratie voor een nieuw artikel vandaan?
Van andere blogs en uit mijn hoofd. 

Welke beautybloggers geven jou veel inspiratie?
Eve van BeautyNL geeft me niet echt veel inspiratie, maar motiveert me gewoon veel. Ze was de eerste blogger waar ik contact mee kreeg via Twitter en ik heb nog steeds veel contact met haar en daar ben ik erg blij mee.

Krijg je weleens negatieve comments?
Eigenlijk niet. Ik krijg niet veel reacties op mijn blog en alle die ik krijg zijn positief. Ik krijg wel vaak in 'real-life' de reactie: 'kan je echt niet één dag geen blog schrijven?', maar dat vat ik niet op als negatief commentaar.


Plaats je iedere dag een nieuwe post?
Ja, ik probeer het wel. Meestal lukt het ook wel, maar op sommige dagen gewoon even niet.

Wat voor een soort layout heb je? En heb je hem zelf gemaakt?
Ik heb een roze lay-out, die nog vrij recent is. Ik heb hem zelf in elkaar gezet, maar het is wel een standaard actergrond van Blogger.

Hoe lang doe je ongeveer over een artikel?
Dat verschilt echt heel erg per artikel. Bij reviews moet ik er ook nog langer foto's maken en bij tags moet ik weer leuke antwoorden bedenken.

Is je blog je bedrijf? Zo ja, hoe werkt het en wat vind je er van? Zo nee, zou je het willen?
Nee, ik ga het geen bedrijf noemen. Als ik echt zou samenwerken met bedrijven, win-actie's zou doen en er geld mee zou verdienen, dan zou ik het eerder een bedrijf noemen.

Heb je in het echt contact met andere beautybloggers?
Niet in real-life, maar wel via Twitter. Ik zou wel graag contact willen met sommige bloggers, maar ze wonen allemaal zo ver weg..

Have fun!

3 opmerkingen:

  1. Hee, eindelijk kan ik hier ook reageren! Leuke Tag!

    Jammer dat je foon overleden is.. nu sparen voor een nieuwe?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of de kerstman lief aankijken.. Ik denk dat ik toch zelf moet sparen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze tag heb ik ook al eens gedaan, hij is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!