zondag 25 december 2011

Sunday Trienke: Tattoo Chick ?!

Ik zit al sinds mijn 14e erover te denken om een tattoo te nemen. Nu mag je pas als je 16 bent een tattoo, dus moest ik nog 2 jaar wachten. In die 2 jaar had ik mooi de tijd om er goed over na te denken, zodat ik later geen spijt zou krijgen. In het half jaar voor ik 16 werd, wist ik het zowat zeker; ik wou een tatoeage. Ik ging met mijn moeder naar de tattooshop om een afspraak te maken. Ik had een ontwerp uitgezocht en op 17 december 2011 was het zover; ik kreeg mijn tattoo.


Ik weet dat je je nu afvraagt of het pijn doet. Ik kan vertellen dat het niet echt pijn doet, het is eerder een vervelend gevoel. Dat komt doordat die naald 100 keer per seconde in je huid prikt. 

Ik ben echt super blij met mijn tattoo: een vlinder boven mijn rechterenkel. Natuurlijk heeft mijn vlinder ook een betekenis. Op internet las ik dat vlinders staan voor vrijheid en onafhankelijkheid. Mijn moeder zegt altijd tegen me dat ik nooit afhankelijk moet worden van iemand en altijd voor mezelf moet zorgen.


Mensen met tattoos zeggen het vaak: “als je eenmaal 1 hebt, wil je alleen maar meer”. Ik ben erachter gekomen dat dit inderdaad klopt. Na mijn mooie vlinder, wil ik absoluut nog 1. Die 2e zou ik dan op mijn linkerschouderblad willen. Wat ik daar wil weet ik nog niet, maar ik heb genoeg tijd om daar over te denken ;)

Voor de mensen die graag een tattoo willen, maar nog onder de 18 zijn: als je een tattoo wilt moet je beslist 16 jaar zijn. Als je er echt goed over na hebt gedacht en je weet het zeker, moet je met 1 van je ouders naar een tattooshop gaan, omdat die toestemming voor de tattoo moet geven.


Wat je moet weten over een tatoeage:
Een tatoeage is voor altijd, je kan hem er niet meer afhalen, tenzij je heel hele pijnlijke laserbehandeling ondergaat. Je moet dus echt zeker weten dat je een tattoo wilt. Bedenk ook goed waar je hem wilt, bij veel banen mag je namelijk geen zichtbare tatoeages hebben. Plekken zoals je knieën, je ellebogen en je schouders zou ik ontwijken, omdat je hier dicht bij het bot zit.

Hier mijn vlinder: 

Weet je echt zeker dat je een tattoo wilt, dan moet je die gewoon laten zetten :)

xxTrienke

2 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!