zaterdag 10 september 2011

Tag: Ben jij een Beauty Freak?

Ik zag deze tag ook al op andere blogs en besloot daarom om hem ook te doen.


Wat is het laatste beautyproduct wat je hebt gekocht waar je echt voor hebt moeten sparen?
Ik spaar eigenlijk nooit voor dingen en dat gaat me waarschijnlijk ook niet zo snel lukken. Ik moet altijd al mijn geld gelijk uitgeven. Meestal loop ik door de winkel en koop ik alles wat ik moet hebben. Als mijn geld op is vind ik het mijn eigen schuld. Ik kan er nog dagen over piekeren, maarja, dan moet ik mijn geld maar niet zo gemakkelijk uitgeven..


Als jij een beautyproduct was, wat zou je dan zijn en waarom?
Ik denk een mascara, omdat mascara je ogen laat spreken. Als ik geen tijd heb, doe ik toch altijd nog even mascara op.


Hoeveel vriendinnen heb je, waarmee je helemaal gek kan worden over die perfecte blush of die fantastische oogschaduw?
Ik vind deze vraag wel grappig, want gister was ik met vriendinnen helemaal nat geregend en een vriendin had mascara in haar crease, maar ik dacht dat ze dat niet zou snappen. Maar ik wist niet hoe ik het anders uit moest leggen dus ik zei maar gewoon 'in je crease'. Toen riep ze; 'ik weet waar dat is!' en toen had ze het er binnen 2 seconden weg. Ik heb veel vriendinnen die ook veel beautyblogs lezen, dus daarmee kan ik wel veel over makeup praten, maar ik heb echt 2 vriendinnen waarmee ik gek zou kunnen worden door 'die perfecte blush' of 'die fantastische oogschaduw'.


Wanneer was de laatste keer dat jij make-up hebt weggegooid?
Dat was toen ik mijn makeup stash blog maakte. Ik was alles aan het uitstallen en zag sommige dingen waarvan ik dacht; 'gadsie, heb ik die nou nog steeds?', die liggen nu in de container.


Hoe begon de make-up gekte bij jou?
Ik heb zelf korte wimpers en in de zomervakantie naar de eerste klas (4 jaar geleden) had ik geld voor mijn verjaardag gekregen van een vriendin om mascara te kopen omdat ik dat graag wou maar ze geen tijd meer had gehad om te kopen. Ik heb toen mijn eerste mascara gekocht bij de Kruidvat. Volgens mij was het een van één of twee euro, maar hij werkte goed. Ik droeg hem bijna elke dag. Ik weet nog dat ik toen een oogpotlood kocht en ineens in mijn 'emo' fase zat. Ik droeg het niet alleen op mijn waterlijn maar ook er onder. (Dit was ergens midden in mijn tweede jaar.) Ik weet nog dat de jongen waar ik nu al meer dan een jaar verkering mee heb en waar ik toen al goede vrienden mee was me niet meer herkende. Die fase duurde maar één of twee weken omdat het me nogal raakte dat hij me niet herkende. Daarna droeg ik het alleen op mijn waterlijn en kwam er ook telkens wat meer oogschaduw bij. Het begon met een lichte kleur en later kwamen er steeds meer kleuren bij. Nu draag ik bijna elke dag twee of drie kleuren per dag. 


Als een niet-make-up-freak je vraagt hoeveel nagellak of oogschaduw je hebt, geef je dan een eerlijk antwoord?
Ja. Veel mensen denken dat ik heel veel nagellak en heel veel ander makeup heb, omdat ik blog. Terwijl ik helemaal niet zoveel heb. Daarom heb ik ook al snel mijn makeup en nagellak stash online gezet, omdat ik het niet echt een leuke gedachte vind als ik weet dat mensen een verkeerd beeld van me hebben.


Hoe vaak ga jij langs de drogist zonder dat je echt iets nodig hebt?
Meestal vraagt iemand aan me: 'zin om te winkelen?' en dan is het 'jahoor!' en dan winkel ik terwijl ik eigenlijk niks nodig heb. Oftewel: sowieso èèn keer per maand. Ik moet toegeven dat ik de laatste tijd minder snel dingen koop, omdat mijn pinpas half kapot is en hij niet meer in alle winkels het doet. En aangezien ik mijn zakgeld op mijn pinpas krijg en dus geen contant geld heb, durf ik dan niet te pinnen, dus koop ik ook minder.


Hoeveel tijd besteed je per dag op internet, lezend over beauty?
Ongeveer 1,5 uur per dag. Ik volg ongeveer 20 blogs via bloglovin' die elke dag èèn of twee nieuwe dingen posten. Ik lees ze gewoon, maar als ik weinig tijd heb gaan ze eerst door de filter: 'Heb ik hier iets aan om te lezen? Wil ik dit lezen? Enzovoort.' 


Wat is je favoriete make-up item?
Als ik echt zou moeten kiezen: mascara. Daar kan ik echt niet zonder en zoals ik eerder al zei maak ik altijd even een minuutje tijd om dit op te doen. Ik zou ook niet snel zonder foundation kunnen en draag ook elke dag oogschaduw, maar zonder mascara ga ik niet zo snel de deur uit..


Heb je een wishlist en hoeveel items staan daar op?
Ik heb niet echt een wishlist, meestal koop ik gewoon de dingen die ik in de winkels zie staan. Ik kan ook niet echt een wishlist maken, want de meeste dingen zijn bij mij in de buurt niet te koop. Van internetwinkelen ben ik ook geen fan omdat dat volgens mij niet eens kan omdat ik niet kan internetbankieren.. Mijn zus kon het tenminste niet en ik had dezelfde pinpas als haar..


Laat het me weten als je deze tag ook op je blog hebt en dan zal ik hem zeker gaan lezen!


Have fun!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!