zaterdag 27 augustus 2011

Waarom xminimuis? + terugblik.

'Waarom heet je eigenlijk xminimuis?' is een vraag die waarschijnlijk nog vaak langs zal komen. Daarom zal ik jullie vandaag gaan uitleggen hoe ik bij de naam ben gekomen. Het is een ingewikkeld en raar verhaal, maar ik zal proberen om het zo simpel mogelijk uit te leggen. Have fun!


Alles begon op 4 januari 2011.
Trienke van Feel good, Look good, een andere vriendin en ik waren zatten weer eens te hangen op een bankje vlak bij school. We waren aan het praten over filmpjes op youtube die we vaak keken (DusDavid, Dit is Milan, Dylan Haegens, Realiteittijd, ect.) en vonden dat we het zelf ook wel konden. (Haha, wat klinkt dat lekker arrogant.) We wisten geen naam en omdat Jellie (de andere vriendin) en ik altijd kaas mee op brood hebben zei ik voor de grap: 'Het Kaasblok'. Zo kwam dus de naam van ons youtube account. Omdat ik de naam van mijn andere youtube account 'haatte' wou ik een ander account. Ik moest alleen een goede naam hebben. Nou waar denk je aan als je aan kaas denkt? Aan muizen. Zo kwam ik al bij het minimuis. Ik weet niet meer waarom, maar volgens mij was de naam bezet, dus ik zette er een x voor. (Of ik vond het gewoon leuk..) Zo kwam ik dus op de naam van mijn youtube account.

Op 22 mei begon Trienke haar blog. Ze liet hem me zien en ik vond het wel vet. Ik wist dat mijn zus er ook een had. En toen begon ik er ook een. (goh, wat ben ik toch weer een na-aper..) Ik begon 23 mei xminimuis.
Van mijn zus leerde ik dingen, zoals de instellingen vinden, achtergrond veranderen en een titel te maken. Zo groeide mijn site. Ik begon met elke maandag een filmpje en elke zaterdag een andere blog. Ik ging die vrijdag er na alleen op vakantie en kwam die zondag terug en ging die maandag met school een week naar London. Oftewel, ik kon die zaterdag en maandag geen blog plaatsen. Ik heb die zaterdag een blog geplaatst over engelse mode ontwerpers en vakantietips.
Ik had op mijn verjaardag een laptop gekregen en een paar dagen later was mijn computer kapot. (Wat een timing..) Dus was ik te laat met mijn tutorial. Het filmpje was een dag te laat, en dat trok ik me toen super aan. Die zaterdag plaatste ik weer gewoon een filmpje, maar daarna was ik weer een dag te laat met de tutorial. Ik heb toen ook maar gelijk besloten om andere tijden te kiezen, omdat ik maandag altijd al super druk was. Gelijk de zelfde dag heb ik nog een blog geplaatst met nieuwe tijden.
Toen ging het weer 3 keer goed, tot er zwem4daagse was en ik elke dag bijna gelijk uit school aan het werk moest en elke avond pas laat thuis was. Oftewel: Ik plaatste weer geen blog. Ik heb woensdag's wel een blog geplaatst toen ik op school een tussenuur had met daarin de uitleg. Dat was 6 juli.
Maandag 18 juli liet ik pas weer wat van me horen. Het bloggen was me te veel geworden. Mijn huiswerk en cijfers gingen er onder leiden dus ik had even een stop. Ik besloot om een blog te maken wanneer ik tijd had. De volgende dag kwamen 2 blogs, toen even niet meer, toen op vrijdag kwam er weer een. Toen op maandag kwam weer een blog en ik had ook even gewerkt aan banners die ik boven mijn blogs kon zetten.
Sinds maandag 25 juli heb ik elke dag een blog geplaatst en nu heb ik ook ontdekt hoe je blogs kan schrijven die op een bepaalt tijdstip worden gepubliceerd. En nu loop ik 3 dagen voor met blogs schrijven, en het bevalt me prima.

De laatste paar dagen krijg ik ook steeds meer lezers en daardoor krijg ik ook steeds meer plezier in het schrijven. Daar wou ik jullie voor bedanken. Ik heb nu meer doorzettingsvermogen en wil niet eens meer stoppen. Mijn volgers zijn nog steeds laag (2 via blogspot en 1 via bloglovin'), maar het maakt mij al blij dat jullie mijn blog lezen. Hard werken word beloond, een advies die me ooit is gegeven en bij mij ook echt is uitgekomen.


Dank jullie voor het lezen,
en don't forget: Have fun!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!