zondag 21 augustus 2011

Nagellak stash deel 4: Base/Topcoats en de rest.

Hii allemaal,,

Vandaag het laatste deel van mijn nagellak stash. Volgende week zondag komt het eerste deel van mijn makeup stash. De dingen die nu aan de beurt zijn, zijn de basecoats, topcoats, glitters en mijn tools. Oftewel: Alles dat nog niet aan de beurt was gekomen. 


Dit is volgens mij de aller eerste nagellak geweest die ik zelf heb gekocht (daarom slaan ze ook wat geel uit..). Ik kocht er toen 4 weet ik nog, 2 met sterretjes en maantjes en nog 2 met alleen sterretjes. De twee met alleen de sterretjes zijn al weggegooid, maar ik heb deze twee nog. De nagellak is van Dorall. De nagellak met de rode sterretjes en blauwe maantjes (links) is nummer 1 en de nagellak met de oranje sterretjes en groene maantjes (rechts) is nummer 5. Ik had ook nog een met allemaal gekleurde sterretjes en een met goude en zilveren sterretjes. Volgens mij heb ik ze voor €0,50 per stuk op de braderie gekocht. Ik moet toegeven dat ik ze de laatste tijd niet meer zo vaak gebruik, want ze stinken heel erg scherp zoals de meeste oude nagellak. Bij de nieuwere lakjes is de geur meestal veel minder sterk.

Mijn twee Essence topcoats. De linker is een glitter topcoat en de rechter is een matte topcoat. Ik heb de glitter topcoat al langer en heb de matte topcoat laatst bij Kruidvat in de sale gekocht voor €1,-. In mijn Essence stash laat ik ook nr. 01, Absolute Pure zien, die nagellak gebruik ik meestal ook als topcoat, maar is er niet officieel een. In de Colour & Go lakjes van Essence zit 0,5 ml in de flesjes, maar bij in deze flesjes zit 0,8 ml.
And last but no least, mijn favoriete topcoat. Ik kocht deze in london als basecoat (omdat ik die nog niet had, ja heel slecht..) en was helemaal blij. Terug bij het gastgezin zag ik dat hij van Miss Porty was. Terug in Nederland zag ik dat hij ook gewoon in de Nederlandse Miss Porty schappen ligt. Het is de Miss Porty, Nail expert manicure silk base & topcoat. Hij gaat wel heel op merk ik, maar ik ga zeker weten hem opnieuw kopen. Meestal gebruik ik eerst de Absolute Pure van Essence en daarna nog een laag van deze topcoat, dan blijft mijn nagellak altijd makkelijk een week (minimaal!) goed zitten. Maar ik moet er dan ook bij vertellen dat ik hele dikke en sterke nagels heb.

Dit zijn eigenlijk gewoon knutsel glitters, maar ze werken ook super op je nagels. Het zijn beide glitters van Mark Enterprises. De rechter is van Pastel Glitter in de kleur mint (ultra fine), item: #GM704U. De rechter is van Jewel Glitter in de kleur silver (fine), item: #GM101F. Ik gebruik ze niet vaak, want ik gebruike een keer de zilveren en toen zat iedereen die ik aanraakte gelijk onder de glitters (die je ook nog een moeilijk van je huid af kreeg..). Op het plaatje staat ook nog een flesje naast deze potjes. In dat flesje zat een soort lijm met glitters. Ik heb hem weggegooid voordat ik hem op de foto zette, omdat hij helemaal was opgedroogd.

 Zoals je kan zien heb ik niet alles opgenoemd dat op de foto is te zien. Er staat nog een potje met wattenstaafjes en een potje met wattenstaafjes waar het wat vanaf is gehaald. Ik gebruikte deze om dunne streepjes nagellak te zetten, maar de laatst tijd gebruik ik daar lege pennen of een zelf gemaakt dotting tool voor. Er staat ook nog een Nail art pen in van Essence, die ik al heb besproken in de Essence Stash. Verder staat er nog een kleine nagelvijl en een glasnagelvijl in. En in het hoekje staan nog 2 flessen nagellak remover van Kruidvat.

Zoals ik jullie al had verteld zou ik vandaag ook de nieuwe indeling van mijn stash laten zien. Ik heb twee foto's en op de onderste staan de namen. Ik heb alle bakjes er uit gehaald zodat ik meer ruimte heb.



Have fun!


Misschien wil je deze blogs ook lezen?
- Nagellak stash deel 1: Essence.
- Nagellak stash deel 2: Miss Porty en Miss Helen.
- Nagellak stash deel 3: overige lakjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!