dinsdag 30 augustus 2011

I've got a problem. #2

Je haalt je handen door je haar en ineens blijf je pijnlijk vast zitten. Als je met moeite je vinger uit je nagel hebt gehaald, zie je dat je een scheur in je nagel hebt. Afknippen of fixen?


Ik heb dit probleem ook vaak. Maar mijn nagels zijn lang en scheuren daardoor vaak bij mijn vel en niet alleen het puntje. Dus bij mij is het moeilijk om af te knippen. Ik heb mijn tips voor gebroken nagels voor jullie op een rijtje gezet. Een tip die bij beide handig is: laat je vinger even en paar dagen rusten! Plak een pleister om je nagel zodat hij steun heeft.

Fixen.
Je nagels plakken? Ja. 
Stap 1: Haal het nagellak van je nagel af als dat er op zit.
Stap 2: Zorg dat je nagel glad is. Dit kan je doen door er met een vijl overheen te gaan en vooral over je scheur zodat het daar niet uitsteekt.
Stap 3: Plak een plakbandje over de scheur. De handigste manier om het plakbandje bij te knippen is om eerst zo ver en goed mogelijk met een schaar te knippen en de punten weg te vijlen.
Stap 4: Lak je nagels zoals je normaal ook doet.
Quick tip: Je kan ook een nepnagel gebruiken in plaats van een plakbandje.


Afknippen.
Heel simpel. Je knipt gewoon je nagel af. Je kan het beste tot zo dicht mogelijk bij de scheur knippen. Als je er niet helemaal bij kan, kan je ook je nagelschaartje er ook 'scheef' in zetten, zodat hij op een lijn met je vinger staat. Dan kan je verder knippen. Pas wel op dat je niet in je vel knipt. Als je niet verder kan knippen, zorg dan dat je nagel geen scherpe puntjes heeft waarmee je kan blijven haken. Doe er een pleister om en laat het rusten. Na een paar dagen zal het stukje vel zijn opgeschoven waardoor je de nagel er zo af kan pakken.

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn tips gehad.

Have fun!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!