dinsdag 23 augustus 2011

I've got a problem. #1

Je hebt een pakje verf gekocht en laat je moeder/vriendin je haar verven. Helemaal happy. Maar ineens hoor je achter je: 'oh oh.. dit gaat niet goed komen..'. What to do?


Dat had ik dus zaterdag. Ik verfde voor de zoveelste keer mijn haar en het kan altijd net met 1 pakje. Maar ik had mijn haar een stuk laten groeien en daar hadden we niet bij nagedacht toen ik en mijn moeder de verf kochten. Dus mijn moeder deed mooi het verf in mijn haar en ineens was het: 'of je haar is super gegroeid of er zit heel weinig in dit potje..'. Mijn moeder probeerde het nog te redden door het wat meer te verspreiden, maar er waren nog veel plukken waar niks in zat. Natuurlijk gelijk uitgespoeld, maar het trok heel snel in je haar.
Mijn haar is nu boven bij mijn scheiding blond (eigen kleur) en de puntjes zijn donker bruin. Er tussen in is het bruin/donkerblond. Het zag er wel leuk uit, dus het viel nog wel mee.
Het was zaterdag, maar de jaarlijkse skeelertocht ging door mijn woonplaats en omstreken, dus alle winkels waren dicht. De dag erna was het zondag, dus waren ze ook dicht. Dat was dus al probleem. Maar maandags zou mijn moeder gelijk nieuwe verf kopen (2 pakjes deze keer.). (Dat heeft ze trouwens niet gedaan, want het viel dus wel mee..)

Ik zat een beetje te 'genieten' van mijn mislukte haar, toen mijn moeder ineens met een stro bol hoedje aan kwam. Ik heb er nu het hele weekend als een festivalganger look a like bijgelopen.
Als ik heel eerlijk moet zijn, vind ik mijn haar niet eens meer zo erg.


  • Tips and Tricks:
Tip 1: Bedenk gewoon dat het altijd erger kan. Het kon ook zo zijn dat het groen of blauw werd omdat je het er te snel uit spoelde. Zou je daar blijer mee zijn?
Tip 2: Als je het echt niet mooi vind kan je altijd nog een hoedje dragen zoals ik deed of je haar in een staart dragen. (Dat laatste was bij mij geen optie, omdat ik mijn haar in een donker rode kleur verfde zat er boven mijn oor een rood plek. Het leek net alsof ik door mijn hoofd was geschoten..)
Tip 3: Ga extra vaak je haar wassen zodat het er sneller uit gaat. (en soms verspreid het dan ook nog beter!)
Tip 4: Doe niet veel aan je haar maar ga juist je kleding meer laten opvallen. Dan letten mensen op kleding in plaats van op je haar.
Tip 5: Als je het gelijk erna weer gaat verven, kan het een hele andere kleur worden. Verf alleen de stukken die echt niet zijn gelukt. De delen die wel goed zijn gelukt kan je inpakken met folie.

Hopelijk komen jullie nooit in zo'n situatie, maar als je er in komt hoop ik dat je wat aan de tips hebt.

Have fun!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!