vrijdag 5 augustus 2011

10 tips: voor als je op vakantie gaat.


Hii allemaal,,

De mensen die me op twitter volgen weten het al, ik ga vanmiddag op vakantie. Ik blijf tot volgende week vrijdag weg. Volgens mij is er geen internet dus ik kan geen blogs plaatsen. Vrijdag 12 augustus ben ik terug en dan komt een extra lange blog.

Ik heb een paar handige tips voor jullie bedacht, gespaard en opgezocht hoe je het beste je koffers in kan pakken.

Tips om je koffer in te pakken:
Tip 1: Leg de kleren die je waarschijnlijk niet aan gaat doen onder in je koffer en leg de kleren die je waarschijnlijk gelijk aan wil doen boven in. Zo kan je snel de dingen pakken die je als eerste nodig hebt.
Tip 2: Als je je koffer niet helemaal uitpakt op je vakantie adres, hoef je hem ook niet weer helemaal in te pakken. Haal alleen de dingen er uit waarvan je zeker weet dat je ze gaat gebruiken. Als het ijskoud is, hoef je dus niet je korte broek uit je koffer te halen.
Tip 3: Rol breekbare dingen in je sokken of onderbroek. Als je koffer dan valt of je hem ergens tegen aan stoot is het niet gelijk kapot. Het is ook handig om om je shampoo fles een plastic zak te doen. Als de fles dan gaat lekken zitten niet al je kleren er onder. Als in een vliegtuig gaat en een fles mouse meeneemt is het ook handig om daar een zak omheen te doen, want door de druk in de lucht kan je fles ontploffen..
Tip 4: Als je niet weet welke makeup je mee moet nemen, moet je dat uitzoeken. Je kan een week van tevoren alles wat je gebruikt appart leggen, zodat je weet dat je dat vaak gebruikt. Maar ik laat meestal mijn oogschaduw matchen met mijn kleding en omdat ik altijd de week voor de vakantie (stomme) oude kleren draag zodat ik in de vakantie (leuke) nieuwe kleren mee kan dragen, kan je ook een soort schema maken met welke kleding je gaat dragen. En met hulp daarvan kan je beslissen welke makeup je meeneemt.
Tip 5: Neem een koffer met wieletjes, dat is een stuk beter voor je rug.
Tip 6: Zorg dat je je ID-kaart, paspoort en andere belangrijke papieren binnen hand bereik hebt en niet ergens onder in je koffer. Als je veel geld mee neemt is het handig om een deel in je koffer te doen en een deel in je handbagage. Als dan iets word gestolen ben je niet alles kwijt en waarschijnlijk geef je dan ook niet alles in 1 keer uit.
Tip 7: Zorg dat je een slot op je koffer hebt, zodat er niet stiekem wat uit je koffer kan worden gepakt. Zorg dan wel dat je het sleuteltje niet kwijt raakt. (Het is slim om hem in je beurs te doen.)
Tip 8: Zorg dat je nog wat ruimte in je koffer over houd, want je koopt bijna altijd wel iets.
Tip 9: Een handige plek om je koffer te laten op je vakantie adres: onder het bed of onderin de klerenkast. Zo kan je er toch nog makkelijk bij, maar ligt het niet in de weg.
Tip 10: Als je geen koffer hebt kan je ook gewoon een tas pakken. Zorg dan wel dat het een goede stevige tas is waarvan de handvaten niet los gaan. (Zorg dan ook dat de rits nog dicht past en niet kapot gaat..)

Hopelijk hebben jullie er nog wat aan als jullie ook nog op vakantie gaan.
Have fun en tot 12 augustus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!