maandag 22 augustus 2011

10 tips om fit te blijven op een lange dag.

Lekker de hele vakantie uitslapen tot een uur of 10 of gewoon de hele dag lekker relaxed in je bed blijven liggen. Jammer genoeg is dat niet voor iedereen weggelegd.. 

Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik een krantenwijk. Ik moet elke ochtend voor 7 uur de krant hebben bezorgd. Ik moet dan dus elke dag vroeg mijn bed uit en moet dan nog de hele dag overleven.
Ik heb besloten om jullie tips te vertellen hoe ik de dagen overleef en er ook nog verzorgd uit zie. (Voor sommige mensen is de vakantie ook al weer voorbij, daarvoor zijn de tips misschien ook handig.
                                                                                           
                                                               
10 tips om fit te blijven op een lange dag.
Tip 1: Zorg dat (als het kan) je de avond ervoor vroeg naar bed gaat, zo heb je toch niet veel slaap te kort als je er ’s ochtends weer vroeg af moet.
Tip 2: Ik ga soms als ik terug ben van het kranten lopen nog even in bed liggen en slapen. Dit lukt niet altijd, omdat soms net als ik terug ben mijn zus uit haar bed moet om zich aan te kleden en dan te gaan werken. Als dat zo is ga ik beneden op de bank liggen met de tv zacht aan. Ik kan beneden op de bank nooit goed slapen, maar zorg gewoon dat je rustig word.
Tip 3: ’s ochtends vroeg neem ik altijd alleen een bakje yoghurt als ontbijt en doe ik ook geen makeup op (wel creme). Ik doe dit dan omdat ik daarna meestal nog een ‘rust moment’ heb, en daarna ga ik mijn makeup doen en uitgebreider ontbijten. Dit is niet voor iedereen weggelegd, want sommige mensen moeten voordat ze iets gaan doen echt eten, anders zakken ze in elkaar. 
Tip 4: Als je veel met treinen of bussen moet reizen op een dag, ga dan in de trein/bus even slapen. Als je bang bent om niet op tijd wakker te worden, dan kan je het alarm op je telefoon instellen en op trillen zetten en in je broekzak doen. Doe voordat de trein/bus stopt nog even snel een makeup check en werk je makeup bij als dat nodig is.
Tip 5: Zorg dat je niet lui en hangerig word. Als je telkens een beetje weg valt kan je beter gelijk gaan slapen of wat bij mij vaak helpt: even je polsen onder de koude kraan halen. Daar schrik je wel weer wakker!
Tip 6: Als je al heel moe bent en iemand iets wil afspreken waar je eigenlijk al geen zin in hebt, doe het dan ook niet! Anders word je alleen nog maar vermoeider en ben je de volgende dag nog steeds telkens heel moe. Laat je vriendin maar kiezen: een chagrijnige vriendin of volgende keer beter. 
Tip 7: Zorg dat je niet te lang slaapt. Als je overdag heel veel slaapt is het ’s avonds moeilijker om in slaap te komen. Spreek met jezelf tijden af waarin je mag slapen. Je kan een wekker gebruiken om het precies te doen of je gaat gewoon slapen en de tijd die je extra slaapt trek je van de volgende beurt dat je mag slapen af.
Tip 8: Blijf niet de hele dag in je pyjama zitten. Je pyjama en je bed zijn als een koelkast en een magneet, oftewel: als je je pyjama aanhoud heb je sneller de neiging in terug in bed te kruipen.
Tip 9: Gooi elke keer als je je bed uit gaat even een plens koud water in je gezicht. Zo ben je snel weer up-to-date en lekker fris. (Dit heeft geen nut als je je gaat omdraaien en gelijk weer in slaap valt.)
Tip 10: Als je geen tijd hebt voor een rust momentje kan je ook even snel een koude douche (of iets anders) nemen zodat je goed wakker word.

Hopelijk hebben jullie er wat aan. Normaal lag ik altijd als het kon tot 11 uur in mijn bed en dat lukt me nu ook niet meer op zondag, omdat ik dan toch eerder wakker word omdat ik daar nu aan ben gewent. Mijn ouders en zus maken nu telkens grappen van: ‘oohnee, straks word je nog een ochtendmens!’. Nou dat gebeurt denk ik niet, want ’s ochtends ben ik nog steeds chagrijnig.

Have fun all day, even if it is still early!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!