maandag 25 juli 2011

How to make... je eigen make-up tutorial.


Hii allemaal,,

Jullie hebben vast allemaal wel eens (een beroemd) iemand op de tv/computer gezien en dat je dan haar make-up zien en denken; 'wow. DAT WIL IK OOK!'. Meestal krijg je gelijk de minder leuke gedachte er achteraan; 'maar hoe?'. Daarom ga ik jullie in een paar makkelijke stappen vertellen hoe dat heel makkelijk kan!

How to make your own make-up tutorial:
De eerste stap is heel simpel: Zoek foto's op van de make-up. Je kan ze allemaal in een word document zetten voor een beter overzicht, maar dat hoeft niet. Als je het gezien hebt in een filmpje op youtube kan je ook het filmpje op pauze zetten op het moment dat de make-up goed in beeld is en dan een printscreen  maken (knopje 'prt sc' op meestal de bovenste rij van je toetsenbord.). Dat is een foto van je beeldscherm en als je wilt kan je dan nog de foto zo bijsnijden dat je alleen het youtube schermpje in beeld hebt.
Als je genoeg foto's hebt gevonden, kan je beginnen met schetsen. Dit kan je op papier doen, maar ook gelijk op je gezicht. Persoonlijk vind ik het er op papier er altijd heel anders uitzien, dus dat doe ik niet vaak (wel met nagellak). Maar als je dat handig vind of gevoelige ogen hebt en dus liever niet op je ogen oefent kan je op papier eerst een schets maken. Dit kan je doen door een oog te tekenen op papier en dan met kleurpotloden de kleuren er bij te tekenen. Ik vind het het handigst als je kleurpotloden gebruikt, want die kan je ook blenden en ik vind het een beetje zonde om mijn gewone make-up te gebruiken. Als je kleurpotloden gebruikt, gebruik dan wel kleuren die je ook echt in je make-up collectie hebt.
Als je genoeg hebt geoefend kan je het echt gaan dragen. Je kan terwijl je je opmaakt ook je camera pakken en het gaan filmen en op youtube zetten, en misschien word het wel je doorbraak?

Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen en tot de volgende keer!
Have fun! <3

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!