vrijdag 29 juli 2011

DIY: Low Budget Overzichtelijke Makeup Stash.

Hii allemaal,,

Ik duur er altijd meer dan een week over om mijn kamer helemaal opgeruimd te krijgen en omdat ik gister mijn nagellakjes al heb opgeruimd en overzichtelijker heb gemaakt (bij laatste nagellakstash nieuwe indeling), ben ik vandaag aan mijn makeup begonnen.
Ik had het allemaal op een plank staan met gekleurde plastic bekertjes. In het ene bekertje kwasten, in een andere oogpotloden, in weer een andere mascara, enzovoort. Maar dat nam nogal veel ruimte in..
Ik vond nog een leuke lege opbergdoos, en daar zit nu al mijn makeup in. Ik heb bij veel beautybloggers gezien dat ze in hun makeupstash bakjes hebben van de ikea of action, maar wat nou als je geen geld hebt? Of wanneer kom je bij de ikea? Ik bijna nooit, maar ik woon er ook niet dicht bij.. En hoe weet je nou of je spullen er in passen?

Ik heb twee jaar geleden met sinterklaas dus twee opbergdozen gekregen, een van 19x28 en nog een iets grotere versie. In de grotere versie heb ik mijn nagellak, en in de 19x28 heb ik nu al mijn makeup zitten.
Ik zal jullie vertellen hoe ik al mijn makeup in die doos heb gekregen.

DIY: Low Budget Overzichtelijke Makeup Stash.
Wat heb je nodig? 
Een doos waar je het in gaat doen (Schoenendoos of opbergdoos)
Karton
Potlood
Schaar
Liniaal (het handigste is om een liniaal te nemen die niet groter is dan de doos)
Plakband en/of lijm.
Hoe maak je het?
Zet de doos voor je en pak bijv. al je mascara's of al je oogschaduw. Ik ben begonnen met mijn oogschaduws. Ik heb mijn palletjes in de ene hoek gelegd, en de mono's er naast. Druk er wat tegen aan zodat je kan zien hoe hoog de stapel word en hoe hoog hij kan worden. Pak je liniaal en kijk hoe hoog de doos is en hoe lang het stuk moet zijn dat je nodig hebt. Knip een stuk karton uit op de maten die je moet hebben. Zet dit stuk in de doos. Het is handig als hij er precies in past of juist een heel klein beetje te groot is, want dan gaat het niet schuiven. Laat dit stuk in de doos staan en leg een ander soort makeup in de doos. Ik heb na mijn oogschaduw mijn mascara gedaan. Meet weer op hoeveel karton je nodig hebt en doe dan dat karton ook in de doos. Ga zo door totdat je genoeg vakjes hebt.
Als je alle kartonnen in de doos hebt staan, moeten ze natuurlijk nog aan elkaar vast. Ik heb eerst alle stukjes in de doos vanaf de bovenkant met een plakbandje vastgemaakt. Haal daarna je karton uit de doos en plak de stukken beter aan elkaar met plakband of lijm totdat alles goed en stevig vast staat.
Ik heb daarna nog met gekleurde papier de hokjes 'behangen'. Als je dat leuk vind kan je dat natuurlijk ook doen.
Als je klaar bent met plakken (en behangen) kan je het kartonnen skelet terug zetten in de doos en je makeup er in doen. Zo heb je een Low Budget overzichtelijke makeup stash!

Ik zal natuurlijk ook nog even laten zien hoe mijn makeup stash er nu uit ziet:
Ik heb links boven in mijn mono oogschaduws en daarnaast heb ik mijn mascara's. Ik heb op de onderste rij eerst mijn oogschaduw palletten (alleen de dunne & kleine versies.) en daarnaast mijn oogpotloden, daar weer naast mijn foundation en als laatste mijn lipproducten.
Zoals je ziet heb ik niet erg veel makeup, ik heb nog wel 3 makeup palletten die ik naast de bak heb liggen waar ook nog veel dingen in zitten. Er komt vast nog wel eens een makeupstash blog.

Bedankt voor het lezen en laat het me weten als jullie zelf ook deze Low Budget overzichtelijke makeup stash hebben gemaakt.

Have fun. (:

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel!